Road to Ecuador - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Patrick Morsink - WaarBenJij.nu Road to Ecuador - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Patrick Morsink - WaarBenJij.nu

Road to Ecuador

Door: Patrick Morsink

Blijf op de hoogte en volg Patrick

17 Mei 2016 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal,

Vorig jaar rond deze tijd kwam ik op het idee om een deel van mijn vrije keuze deel van mijn studie in te vullen met het doen van vrijwilligerswerk, iedereen heeft vast wel eens de gedachte gehad om rond te reizen of hulp te bieden in een onbekend land. Maar zoals jullie weten is het bij mij niet enkel bij de gedachte gebleven. Ik wil jullie graag meenemen in mijn proces van dromen tot doen.

Zoals gezegd begon het allemaal rond deze tijd vorig jaar, in een gesprek met mijn studieloopbaanbegeleider kwam voort dat iets kunnen betekenen voor een ander belangrijk voor mij is. Ook merkte ik dat het buitenland en dan vooral het echte onbekende mij aantrok. Deze dingen samen brachten mij dus tot de gedachte om vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland. Al snel zocht ik sites af naar mogelijke organisaties en projecten naar verschillende bestemmingen. Telkens met de vraag wat boeit mij echt, en waar heb ik een goed gevoel bij. Zuid-Afrika of Zuid-Amerika leek me echt wat voor mij. Zuid-Afrika leek me fijn omdat het een Nederlandse achtergrond heeft en Engels één van officiële talen is, maar ondanks dat dit ook zeker een uitdaging zou zijn geweest. Viel mijn keus toch op Zuid-Amerika, omdat het een enorme stimulans zou zijn om een vreemde taal(Spaans) te leren en me zo verder te ontwikkelen.

Het werelddeel stond inmiddels vast en het zoeken kon verder gaan. Dit kostte voor mij eigenlijk niet zo heel veel tijd, omdat ik inmiddels namelijk een organisatie had gevonden welke ik vertrouw en bij wie ik een veilig gevoel heb. Vanuit deze organisatie vond ik een project wat perfect bij mij en mijn opleiding past, het Community Sport project. Dit is dan ook de pijler geworden voor het kiezen van een land. De landen Peru en Ecuador bleven hierdoor over en ik moest een keuze maken tussen beide landen. Deze keuze heb ik voornamelijk gedaan op gevoel. Wat mij namelijk heel erg aansprak aan de bestemming waar ik nu vrijwilligerswerk ga doen is dat het een relatief kleine oppervlakte heeft. Nou is een eiland natuurlijk vaak kleiner dan het vasteland, maar om even een beeld te geven is het eiland(San Cristóbal) waar ik terecht kom ongeveer 1/6 deel van Overijssel.

Alles stond in mijn hoofd al vast, maar om dit ook echt te kunnen gaan uitvoeren moest ik natuurlijk een woordje Spaans spreken en hiervoor doe ik gedurende dit schooljaar een thuiscursus van de LOI. Met wat basiskennis en handen en voeten moet ik mij op locatie dus wel redden, maar er zijn helaas ook altijd nog de financiële kosten wat een vrijwilligersreis met zich meebrengt. Ik had wel wat gespaard de afgelopen jaren, maar de volledige reissom was geen optie. Daarom moest er wat gebeuren, elke euro die ik overhad legde ik weg en ik bedacht plannen in sponsorwerving. Met de inmiddels al ontvangen donaties en toegezegde sponsoring kan ik inmiddels met zekerheid zeggen dat de reis naar Ecuador doorgaat! Naast mijn persoonlijke fundraising pagina en mijn eigen spaargeld, heb ik ook bedrijven/organisaties benaderd om mij te steunen in mijn droom. En met succes!

Het schoonmaakbedrijf Visschedijk gaat namelijk een deel sponsoren en ook de KJMV Missietent Oldenzaal heeft een bedrage ter beschikking gesteld om ter plekke school/sportmaterialen aan te kunnen schaffen. Op deze manier laat ik naast mijn eigen kennis en inzet ook duurzame en zichtbare dingen achter. Grote dank aan beide organisaties!

Binnenkort weer een update met onder andere informatie over vaccinaties, visum en vlucht.


Patrick Morsink

  • 13 Juni 2016 - 09:23

    Pauline, Ronald & Boys:

    Hoi Patrick. Je droomreis komt nu wel erg snel dichterbij. Leuk! Veel succes met alle voorbereidingen!

  • 09 Juli 2016 - 22:37

    A. Alsters:

    Geweldig Patrick !! Al ken ik je niet, toch wil ik je heel veel succes wensen met dit dappere plan van je.
    Je kunt een storting ( je ) tegemoet zien.

  • 12 Juli 2016 - 15:52

    Patrick Morsink:

    Dank voor alle positieve reacties en lezers van mijn blog. Aanstaande donderdag vertrek ik, voor mijn vertrek zal ik nog een blog online zetten.

    Groetjes,
    Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Ecuador, San Cristóbal(14 juli - 17 augustus)

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 10514

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk Ecuador

Landen bezocht: