Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit De Lutte, Nederland van Patrick Morsink - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit De Lutte, Nederland van Patrick Morsink - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Door: Patrick Morsink

Blijf op de hoogte en volg Patrick

13 Juli 2016 | Nederland, De Lutte

Hallo Allemaal,

Voor mijn vertrek morgenochtend om 10.00uur(Nederlandse tijd) vond ik het leuk om nog eventjes iets van met te laten horen. De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest met het goed afronden van mijn studiejaar, zodat ik na de zomervakantie kan instromen in het afstudeerjaar van de ALO. Dit is gelukt. Naast mijn studie waren er natuurlijk tal van voorbereidingen welke ik nog voor mijn reis moest voltooien. Ik heb vele gesprekken gevoerd met mijn Engels sprekende Volunteer Advisor over belangrijke zaken en heb veel steun gehad aan het stappenplan welke ik van Projects Abroad voorgelegd kreeg.

Als eerste checkte ik de benodigde visa zaken voor mijn bestemming, dit was direct een flinke meevaller. Omdat ik minder dan 90 dagen verblijf in Ecuador, was het aanvragen van een visum niet nodig bij het tonen van mijn paspoort en het retourticket. Wel moet ik een immigratie kaart kopen en een soort van entreegeld betalen om het National Park Galapagos te betreden. Terwijl ik mijn vlucht zocht, was ik ervan bewust dat bepaalde locaties extra kosten met zich mee zouden brengen en een directe vlucht uiteindelijk het goedkoopst zou zijn. Via WTC vond ik een prima reis in de Economy class welke mij vanaf Schiphol direct via Quito/Guayaquil naar de Galapagoseilanden brengt. Voor de heenreis was een overnachting onvermijdelijk, dus de nacht van 14 juli op 15 juli zal ik doorbrengen in Guayaquil om vervolgens de ochtend erop de oversteek te maken naar de eilandengroep.

Voor mijn gezondheid is het belangrijk en zelfs verplicht een aantal vaccinaties te nemen. Ik heb dit gedaan in 4 verschillende sessies. Bij sommige vaccinaties zoals Hepatitis A&B en Rabiës(hondsdolheid), beide 3 spuiten, is het noodzakelijk om een bepaalde tussentijd te hebben. Bij Rabiës was het zelfs zo dat het op de dag precies moest, 0 dagen, 7 dagen en 21-28 dagen. Het was niet altijd even makkelijk om dit te plannen, maar rond midden juni had ik alle benodigde vaccinaties toegediend gekregen. Voor de zekerheid heb ik ook een klamboe aangeschaft, niet tegen de malariamug want deze komt gelukkig niet voor in de Galapagos. Maar wel tegen de andere muggen of ongedierte welke bijv. knokkelkoorts kunnen overbrengen.

In de laatste week voor het vertrek heb ik veel zaken geregeld waar je niet zo snel bij nadenkt, zoals het omzetten van de pinpassen naar wereldwijd en het aanschaffen van materialen die op de paklijst staan. Zo kocht ik een klein Spaans zakwoordenboekje en natuurlijk niet onbelangrijk een wereldstekker. Verder heb ik nog een klein feestje gegeven voor mijn vrienden, zodat ik ze nog allemaal even heb gesproken voor het vertrek. Op dit moment ben ik enkel de koffer nog aan het inpakken en dan kan de reis beginnen!

Graag bedank ik nogmaals alle sponsoren, met in het bijzonder Visschedijk Schoonmaak en KJMV Missietent Oldenzaal.

Afhankelijk van de kwaliteit van de internetverbinding ga ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen tijdens mijn reis. Ik hoop dat jullie mij allemaal met veel plezier zullen volgen.


Patrick Morsink

  • 13 Juli 2016 - 13:34

    Jan Morsink:

    Patrick, geniet ervan. Een ervaring dara opdoen is volgens mij onvergetelijk. Maak er mooie weken van.

  • 13 Juli 2016 - 13:48

    Familie De Ruiter Uit Schagen:

    Patrick wij wensen je heel veel succes, veel plezier en geniet van alles wat er op je pad komt

  • 17 Juli 2016 - 03:23

    Patrick Morsink:

    Muchas gracias Oom Jan en Fam. Schagen! Tot nu toe is het geweldig hier, maar dat gaan jullie vast allemaal nog lezen.

    Saludo!


  • 17 Juli 2016 - 03:26

    Patrick Morsink:

    Ik bedoel natuurlijk Fam. de Ruiter ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Ecuador, San Cristóbal(14 juli - 17 augustus)

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10568

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk Ecuador

Landen bezocht: